Reklama
  • Piątek, 15 marca 2013 (11:01)

    Brzuch jak balon? Sposoby na niestrawność

Czujesz się po posiłku, jakbyś miała za chwilę eksplodować? Wydęty brzuch nie pozwala Ci nosić obcisłych ubrań? Możesz sobie poradzić z tym problemem!

Zdjęcie

/Arch. Bauer
/Arch. Bauer

Nagromadzenie gazów trawiennych może powodować wzdęcia. Jest to naturalna reakcja organizmu. Bywa bardzo uciążliwa. Uczucie przepełnienia powoduje dyskomfort, poza tym zwłaszcza dla pań, wzdęcia są również problemem estetycznym.

Skąd się biorą wzdęcia?

Najczęściej powoduje je spożywanie ciężko strawnych potraw, jedzenie w pośpiechu czy mówienie w czasie posiłku. Osoby, które mają tendencje do wzdęć, nie powinny po posiłku zasiadać w fotelu. Warto wybrać się na półgodzinny spacer, który pobudzi jelita do pracy.

Reklama

Czego unikać?

Fasola, kapusta, kalafior i groch długo zalegają w żołądku i przy- czyniają się do zwiększonego wydzielania gazów. Unikaj też słodkich napojów gazowanych i bardzo pikantnych potraw. Warto też pamiętać, że wzdęcia nękają osoby, które w diecie nie równoważą błonnikiem białek i węglowodanów. Uczucie przepełnienia może też wywoływać spożywanie mleka i jego przetworów. W większości wypadków wystarczy doraźne stosowanie środków dostępnych bez recepty.

Zdjęcie

/AKPA POLSKA PRESS Sp.z o.o.
/AKPA POLSKA PRESS Sp.z o.o.

Rumianek

Jeżeli czujesz się wzdęta, zaparz zioła. Warto sięgnąć po takie, które działają wiatropędnie. Wybierz rumianek, koper włoski lub anyż. W aptekach i zielarniach kupisz gotowe mieszanki tych ziół.

Zdjęcie

/123/RF PICSEL
/123/RF PICSEL

Dieta

Zadbaj o to, aby w codziennym jadłospisie nie zabrakło produktów bogatych w błonnik. Na co dzień staraj się unikać potraw wzdymających. Jedz powoli, spokojnie, małymi kęsami, nigdy w biegu.

Zdjęcie

/123/RF PICSEL
/123/RF PICSEL

Przyprawy

Wzdymające potrawy wzbogacaj o kminek, nasiona kopru włoskiego, majeranek, tymianek, oregano i czosnek. Po posiłku warto wypić gorzką czerwoną, czarną lub miętową herbatę.

Zdjęcie

/Arch. Bauer
/Arch. Bauer

Ruch

Ćwiczenia fizyczne poprawiają przemianę materii. Dzięki wysiłkowi zapobiegniesz gromadzeniu się gazów w jelitach i żołądku.

Zdjęcie

/123/RF PICSEL
/123/RF PICSEL

Woda z cytryną

Żeby poprawić perystaltykę jelit, dietetycy zalecają wypijanie na czczo szklanki wody z sokiem wyciśniętym z jednej cytryny. Warto do tej mikstury zetrzeć też odrobinę kłącza imbiru.

MLS

Tele Tydzień

Zobacz również

  • Ból po prawej stronie, pod żebrem, zwłaszcza po obfitym posiłku, wzdęcia czy odbijanie zazwyczaj przypisujemy wątrobie. Tymczasem wątroba nie daje żadnych dolegliwości, bo... nie jest... więcej

Wasze komentarze: 1,

przeczytane przez: 149 osób Dodaj komentarz
Grażyna

~Grażyna -

Od jakiegoś czasu regularnie zażywamy w domu Essentiale max, totalnie nie ma problemu z żadnymi niestrawnościami, czy bólami żołądka :)