Reklama
  • Środa, 21 grudnia 2016 (08:05)

    Sposoby na lepsze trawienie

Kuracja na lepszą pracę jelit

Reklama

1. Jedz probiotyczne jogurty. Fermentowane napoje mleczne zawierają probiotyki, czyli dobre bakterie. Dlatego codziennie warto zjeść np. kubek jogurtu naturalnego. Sprawdź na etykiecie, czy zawiera żywe kultury bakterii.

2. Włącz do diety kiszonki. Kwas mlekowy powstający w trakcie kiszenia różnych produktów, np. kapusty, ogórków, buraczków, zapobiega niestrawności i likwiduje zaparcia. Jedz jako surówki lub pij sok z tych warzyw.

Wypróbuj

Jeśli często masz niestrawność, jedz więcej błonnika. Zapobiega wzdęciom oraz zaparciom. Dobrym jego źródłem, szczególnie zimą, są kasze gruboziarniste, np. gryczana, jaglana, pęczak.

Wypróbuj też kaszę gryczaną niepaloną (białą). Ma delikatny, mniej intensywny smak niż ta palona.

Proste domowe sposoby

Gdy zjesz zbyt dużo ciężkostrawnych potraw, twój żołądek buntuje się. Pojawia się uczucie przeciążenia i bólu w nadbrzuszu. Towarzyszą temu często zgaga, wzdęcia, gazy, a nawet nudności lub biegunka.

Szybką ulgę przyniesie ci np. okład z termofora napełnionego gorącą wodą, ziołowe napary pobudzające trawienie, np. z mięty lub wypicie łyżki octu jabłkowego wymieszanego z pół szklanki wody.

Jeśli objawy niestrawności dokuczają ci często, wybierz się koniecznie do lekarza.

Zioła łagodzące dolegliwości

Mniszek lekarski. Napar z niego zwiększa ilość wydzielanych soków żołądkowych i działa rozkurczająco.

Koper włoski. Doprawione suszonym koprem potrawy ułatwiają perystaltykę jelit, likwidują wzdęcia.

Dziurawiec. Poradzi sobie doskonale z bólem żołądka, zahamuje biegunkę. Pij w postaci herbatki.

Świat kobiety

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.